Warto wiedzieć

Jak kupić bilet online lub sprawdzić jego cenę?
Ceny biletów można sprawdzić w następujący sposób:

I. Wysyłając „kalkulację” przez stronę https://www.scandlines.promy.pl/ wybierając odpowiednią taryfę i uzupełniając krótki formularz (dane w formularzu są niezbędne do wyceny czy też zakupu biletu na prom):
– INDYWIDUALNA – to przepłynięcie osób pieszych, osób z samochodami osobowymi, minibusami oraz kamperami, maksymalnie do 9 osób;
– GRUPOWA – to przejazd minimum 10 osób, osoby muszą podróżować jednym pojazdem (autokar);
– CARGO – to przejazd samochodów ciężarowych, vanów, blaszaków, tirów przewożących towary lub jadących na pusto.

II. Wysyłając „zapytanie” (http://www.scandlines.promy.pl) lub e-mail na adres info@promy.pl
UWAGA!!! Pamiętaj, żeby zapytanie było wysłane w prawidłowy sposób to musi zawierać:
– trasę przepłynięcia,
– dokładny termin, dogodną godzinę rejsu,
– liczbę osób,
– rodzaj pojazdu (długość/wysokość/szerokość).

III. Dzwoniąc do PETPOLONII pod numer +48 33 874 77 20 33 874 70 13 

W jaki sposób zakupić bilet na prom?
Bilet na PROM można zakupić na dwa sposoby:

I. Bezpośrednio przez stronę www.scandlines.promy.pl:
ETAPY REZERWACJI
1. WYPEŁNIENIE FORMULARZA – Wypełnienie formularza rezerwacyjnego na stronie internetowej.
2. WYBÓR OPCJI KALKULACJA/WYCENA lub REZERWACJA:
Kalkulację/wycenę należy wybrać jeśli nie znają Państwo ceny. Wówczas na podany adres e-mail otrzymają Państwo kalkulację z ceną, rodzajem oferty oraz link do kontynuacji rezerwacji. Można wysłać dowolną liczbę kalkulacji, a następnie dokonać rezerwacji i płatności za tą najbardziej odpowiadającą Państwa wymaganiom.
Rezerwację należy wybrać w przypadku, gdy znają Państwo cenę za połączenie. Będą Państwo poproszeni o jej podanie w 3 kroku rezerwacji. Jest ona niezbędna do kontynuowania zamówienia.
3. DOKONANIE REZERWACJI / PŁATNOŚĆ – po wypełnieniu formularza zostaną Państwo poproszeni o sprawdzenie poprawności danych i akceptację warunków. Po zaakceptowaniu warunków rezerwacja zostaje przesłana. Pojawi się Państwu strona z możliwością zapłaty on-line, a także na adres e-mail zostanie przesłany link do płatności.
4. PO DOKONANIU WPŁATY – Po dokonaniu wpłaty otrzymają Państwo na e-mail 2 pliki [potwierdzenie rezerwacji oraz bilet, który uprawnia do wejścia na prom]. UWAGA!!! – rezerwacja zostanie założona po dokonaniu pełnej wpłaty kartą kredytową (Visa, Master Card) lub przelewem przez system płatności www.promy.pl/dotpay, w przypadku braku miejsc lub zmiany ceny, zostaną Państwo poinformowani na zgłoszony w zamówieniu email. W przypadku braku akceptacji zmian całość kwoty zostanie zwrócona (zobacz informacje o sposobie dokonywania zwrotów TUTAJ ) UWAGA!!! Rezerwacje zakładane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:30 do 18:00 oraz w soboty od 10:00 do 14:00). UWAGA!!! PETPOLONIA zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia rezerwacji i skierowanie Klienta do jednego z Agentów.

II. Za pośrednictwem jednego z naszych Agentów w biurach podróży.
PETPOLONIA posiada ponad 650 Agentów rozmieszczonych na terenie całego kraju. 

Jak mogę zapłacić za bilet?

Wpłaty za bilet można dokonać kartą kredytową, przelewem on-line lub przez paypal. Transakcje realizowane są za pomocą operatora płatności DOTPAY. Transakcje są bezpieczne i zabezpieczone dlatego nie ma się czego obawiać. Zawsze możesz skontaktować się z nami telefonicznie lub na e-mail i zapytać o status swojej transakcji. 

Z czym udaję się na terminal promowy?

Po dokonaniu wpłaty na Państwa adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji oraz bilet [w plikach pdf]. Bilet po wydrukowaniu należy zabrać ze sobą na terminal promowy i tam wymienić go na odprawie w punkcie check-in na karty pokładowe, które uprawniają Państwa do wejścia na prom.

Jak szybko dostanę bilet po dokonaniu wpłaty?

System rezerwacyjny pracuje 24 godziny na dobę, jednak bilety wystawiane i przesyłane są w godzinach pracy biura tj. poniedziałek-piątek od 09:30 do 18:00 , sobota od 10:00 do 14:00.

Jak wcześniej muszę być na terminalu i co się stanie jeśli się spóźnię?

Zaokrętowanie na prom kończy się:
– dla osób z samochodami na 15 min przed odpłynięciem
– dla osób pieszych bez pojazdów na 30 min przed odpłynięciem promu w Rostock, na 15 minut w Gesder
Po tych terminach Armator ma prawo odmówić zaokrętowania i bilet przepada (chyba, że warunki zakupionej taryfy mówią inaczej). 

Jak dokonać zmiany w zakupionym bilecie?

By dokonać zmiany w zakupionym bilecie należy ją zgłosić w miejscu zakupienia biletu tj. w biurze podróży u naszego agenta lub w przypadku zakupu biletu on-line ze strony www.scandlines.promy.pl wysyłając wypełniony formularz do zmiany rezerwacji na oficjalnej stronie www.promy.pl.  Po przesłaniu zmiany otrzymają Państwo wszystkie dalsze instrukcje i informacje na temat możliwości zmiany i ewentualnych kosztów. Koszty określone są w warunkach zakupionej taryfy. Zmiana zostanie dokonana po uregulowaniu należności za zmianę.

Jak wybrać taryfę do swojego biletu?

W momencie dokonywania rezerwacji lub kalkulacji/wyceny należy w UWAGACH do rezerwacji określić rodzaj taryfy. Jeśli nie zostanie ona określona wówczas otrzymają Państwo najniższą cenę biletu w dostępnej taryfie na wybrany rejs.

Jak zakwalifikować mój pojazd do odpowiedniej oferty?

Oferty INDYWIDUALNE dostępne w ofercie Scandlines określone są tylko dla samochodów osobowych, samochodów kempingowych,vanów i zestawów pojazdów dla transportu osobowego. Stawki obowiązują dla pojazdów do 6 m długości, które zgodnie z dowodem rejestracyjnym są dopuszone do przewozu max. 9 osób, do 3,5 t DMC. Pojazd musi być ubezpieczony i oznaczony krajem rejestracji. Dla pojazdów dłuższych niż 6 m i masie do 3,5 t DMC naliczane są odpowiednie dopłaty. Dla kamperów stosuje się odpowiednią taryfę, jeśli pojazd zgodnie z dokumentami został dopuszony do ruchu jako kamper. Przy zestawach pojazdów należy określić całkowitą długość i wysokość pojazdu z przyczepą. Motocykl określany jest dla max 2 osób. Quady są klasyfikowane jako motocykle. Trajki i smarty klasyfikuje się jako pojazdy osobowe. Motorower klasyfikuje się jako rower z jedną osobą.

W ofercie GRUPOWEJ rozumie się przejazd dla autokarów oraz busów powyżej 9 osób do 8 m długości, od 8 do 14 m długości oraz autokary do 15 m dł. Jedna cena obowiązuje dla całej grupy z osobami jak i dla pustego autokaru tylko z kierowcą.

W ofercie CARGO klasyfikowane są wszystkie pojazdy do przewozu towaru: vany, ciężarówki, tiry, ciągniki siodłowe, cysterny, itp. W ofercie cargo zezwala się na transport max 3 kierowców. Ważność biletu cargo jest na zakupioną godzinę. Można go wykorzystać jednak w ciągu 2 dni od daty swojego rejsu na pierwszy dostępny rejs po przyjeździe do portu.

Jak dojechać na terminal promowy?

Dojazd do terminala promowego w określonym mieście znajdziesz TUTAJ przybliżając mapę do
określonego portu.

Jaką drogę należy wybrać?

Po przybyciu do portu umieszczone są tabliczki z piktogramami z nazwą portu docelowego. Kieruj się do odpowiedniej odprawy dla pojazdów osobowych, dostawczych i autokarów. Dodatkowo znaki pokażą drogę do pasa do samodzielnej odprawy „SELF -SERVICE” – wyłącznie dla Klientów posiadających już bilet w taryfie ECONOMY EXTRA, FLEX, podróżujących samochodem do 6 m dł. Inne pojazdy kierują się do okienka manualnej odprawy „SERVICE” z pracownikiem Armatora – dla wszystkich rodzajów biletów.

Jak długo ważny jest bilet do Szwecji?

Bilet pomiędzy Helsingor – Helsingborg lub odwrotnie jest OTWARTY ważny na cały dzień w tej samej dobie co zakupiona przeprawa na trasach pomiędzy Rostock – Gedser lub Puttgarden-Rodby i odwrotnie. Na zamówieniu określa się godzinę rejsu na przeprawy Rostock – Gedser lub Puttgarden-Rodby i odwrotnie. Do odprawy w portach musisz zgłosić się ma 15 minut przed wypłynięciem promu. Częstotliwość rejsów pozwala na płynną obsługę dlatego zostaniesz zaokrętowany na pierwszy dostępny rejs. Po godzinie 23:59 twój bilet straci ważność i będziesz musiał kupić nowy na terminalu promowym.

Czy mogę zabrać ze sobą psa/kota?

Armator zezwala na przewóz psa/kota na swoich promach. Zwierzęta należy pozostawić w samochodzie na czas trwania rejsu. Armator nie pobiera żadnych opłat za ich przewóz! Pamiętaj jednak o spełnieniu wszystkich warunków weterynaryjnych na przewóz zwierząt do określonego kraju.

Czy mogę zakupić kabinę na rejsy Scandlines?

Armator nie dysponuje kabinami dla pasażerów indywidualnych. Korzystasz z miejsc ogólnodostępnych dla pasażerów na pokładzie. Możesz skorzystać z zakupów na promie lub spędzić mile czas w kawiarni, kafeterii.

Czy mogę zamówić posiłki na promach Scandlines?

Tak, na promach Scandlines istnieje możliwość zakupu posiłków na trasach: Rostock-Gedser, Puttgarden-Rodby. Dla dzieci specjalne zniżki.  Oferowane menu w zależności od wybranego rejsu:

– śniadania: z Rostock o godz. 06:00, 09:00/ z Gedser o godz. 06:00, 09:00; z Puttgarden od godz. 07:45 do 10:45 rano
– lunch bufet: z Rostock o godz. 11:00, 13:00, 15:00 / z Gedser o godz. 11:00, 13:00, 15:00; z Puttgarden od godz. 11:15 do 19:45
– kolacja: z Rostock o godz. 17:00, 19:00, 21:00 / z Gedser o godz. 17:00, 19:00, 21:00

Jeśli kupiłem bilet w dwie strony, a nie wykorzystam rejsu na tam, czy mogę wykorzystać rejs powrotny?

Zależy w jakiej taryfie został wykupiony bilet w 2 strony. Jeśli w Economy lub Economy Extra – jeśli nie wykorzystasz przejazdu na tam, automatycznie przepada bilet na rejs powrotny bez możliwości zwrotu jakichkolwiek kosztów jako NO SHOW.

Akceptując, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie oraz politykę prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close